Pages

Monday, September 12, 2011

first day praktikal at membakut

hari ini hari pertama kmi bertugas di klinik membakut.Bangun seawal jam 6 pas 2 buka air paip...alamak tak ada air lah..dalam fikiran ni tak tau nak buat apa lg dgn keadaan aku yg tengah dtg bulan huhuu..dlm hati baik cuci muka je lah kalu tak dpt nak mdi.Pas 2 kwn aku sorang ni,try lah pergi luar rumah cari meter air,rupa-rupanya meter air 2 tertutup.Patutlah tak ada air.lega rasa.Dapatlah mandi pagi ni..
Lepas sumanya siap,kmi berangkat ke klinik.Klinik 2 taklah jauh sgt.Buka pintu rumah je dah nampak da.1 perkara yang aku tak suka ni,aku dilantik menjadi ketua.huh..sgt2 tak suka benda ni.Sumanya aku yang uruskan.Sampai klinik je,terus aku jumpa sister utk lapor diri.Dan di situ lah kmi diberi orentasi dan siap lagi mengadu rumput sekeliling rumah pjg.So sister ni try lah bincang dgn staff dkt cni.Last2 jpa jg org yang sanggup ptg rumput pjg sekitar rumah ni.Huh..lega aku.Tak lah rumah tpt kmi tinggal ni dianggap tak ada org tinggal huhuu..
Hari pertama praktikal,kami masing-masing dah ada kes utk diisi dlm buku log nti.Syukur..Lepas 2 esok ada lawatan ke rumah.dua org dr kmi berenam akan mengikuti staff membuat lawatan rumah.Aku berharap sepanjang kmi di cni tak ada masalah..

No comments: