Pages

Tuesday, November 22, 2011

Apa nak jadi dengan facebook sekarang??

Free Clipart

Pagi ini aku buka facebook awal coz aku bangan awal nak pergi keja.Aku sangat terkejut bila nampak kat wall aku ada orang post kan gambar lucah,astaga???Betulkah apa yang aku nampak ni?.Kenapa lah orang 2 berani sangat nak post benda cm begitu.Kalau ya pun nak sangat benda tu,janganlah dipaparkan kat khalayak ramai.Aku pula yang rasa malu coz gambar tu gambar perempuan.

Aku rasa malu,geram dan marah pun ada juga.Ini bukan kali pertama aku nampak post begitu.Ini adalah kali kedua.Semuanya gambar perempuan.Apa yang aku buat lepas tu??Aku buka profile aku,aku p kat friend sana,cari nama orang yang post kan benda tu and then aku unfriend kan dia.Aku malu lah,sangat2 malu.Aku tak salahkan facebook tapi aku salahkan orang yang guna facebook ni.Langsung tak bertanggungjawab.Orang dah bagi kemudahan,disalahgunakan pula.

Aku sokong jika facebook terpaksa ditutup suatu hari nanti.Bukannya apa tapi ini bakal-bakal merosakkan minda generasi muda.Kita semua tahu budak-budak muda seawal 13 tahun sudah pandai menggunakan facebook untuk tujuan berhubung dengan kawan-kawan dan keluarga terutama sekali yang jauh.

Oleh yang demikian kesimpulannya,para pengguna facebook sekalian,elakkan diri anda dari berbuat perkara sedemikian.Buat malu diri sendiri dan membuatkan anda di'unfriend'kan.Sekian...

3 comments:

arlen said...

Haluu Ceela..tanx 4 the visit ya. If you want to put the shoutmix box on your blog, just google free shoutmix chat.Just sign up & copy the code to your blog.((: I hope this will helps you.^^

xoxo, arlen.

Goek Info said...

Banner berhasil di pasang di blog IKDT Lihat di sini

Pasang Kembali Banner saya :)
By Adie Konoe

Goek Info said...

Artikel yang sangat bermanfaat

Follow berhasil ke 6

Banner berhasil di pasang di blog IKDT Lihat di sini

By Adie Konoe